Vad tycker du om snabbmat?

Vad tycker du om snabbmat?

Jättegott eller farligt för hälsan?

Recension av "Vad tycker du om snabbmat?"

publicerad 2010-04-07 | buddha84
Medlem sedan : 2010-04-05
Inget för mig
Fördelar Inte mycket
Nackdelar Dyrt,Onyttigt,och en fara för kroppen

"60 kg`s överviktig på 2 personer"

Hamburgare,Pizza och all annan snabb mat är väldigt gott det kan man ju inte direkt förneka
att det är ibland, men när snabbmaten blir en vardag och ett ständigt svullande så sätter det sina spår och det med ränta!!

Vi fastnade i snabbmatsträsket rätt fort vi tyckte det var bekvämt och som sagt gott till en början man tänkte inte så mycket på vad det kostade och det gör man ju i stort sett aldrig vid ett beroende.

Vi slutade laga mat själva helt och hållet och började kunna snabbmatsresturangernas matmenyer utantill och det gick som en räls

Man märker inte av att man börjar gå upp i vikt och att hyn och kroppen säger i från för man vill inte inse att det faktiskt är ett problem

Snabbmatsträsket ledde till att vi började dricka kolosala mängder med Läsk (coca cola) och plötsligt hade vi fått ett sockerberoende på köpet

vi höll på så i över 1 år och till slut fick jag faktiskt nog då vi äntligen införskaffade en våg och jag ställde mig på den..vid det ögonblicket jag såg siffrorna på vågen så fick jag en smärre chock och ville inte fatta att det var sant det tragiska var att det var precis de det var :(

Det var den dagen allt vände,
Började med en Diet och gick ner över 30 kg på kort tid och det otroliga är att jag hade aldrig mått så bra som jag gjorde under den dieten,Hyn blev strålande min värk i kroppen började försvinna allt mer dag efter dag och jag hade sån mäktig energi blev nästan helt manisk till att röra mig hela tiden,Sambon slutade dricka coca cola och bytte ut allt skräp till proteindrinkar och proteinrik mat och förlorade över 30 kg på mindre en 1 år :)
Nu har vi överskott av energi och vi har börjat köpa mängder med nya kläder och det bästa utav allt är att vi mår bra fysiskt :)

så det man kan säga om snabbmat är att det ger ingen som helst positivitet(förutom då vid sociala sammanhang finns ju dock nyttigare och roligare mat man kan äta då med :)

Visst som sagt det är gott men man kan gott överleva utan den dessutom finns det mer positiva saker med att laga sin mat själv och tillsammans med andra varför ska man göra det så bekvämt för sig själv genom att få maten lagad och dessutom betala det dubbla för det. Ärligt talat så sparar man en hel del pengar på att laga den själv om man nu tänker ur ett ekonomiskt syfte vilket många gör i dag.

Till barnfamiljer vill ja bara säga det att visst det är lockande att köpa en familjepizza en fredagskväll för att det underlättar och går snabbt men för det första så går det minst lika snabbt att röra i hop en god sallad och DET ÄR BILLIGARE, man ska lära sina barn sunda matvanor och låt barnen vara med i köket och hjälpa för det är faktiskt väldigt roligt :)

SÅ NEJ TACK TILL SNABBMAT!!!

Den här inlägget har blivit läst 1715 gånger och utvärderats till

• lindha22 publicerad 2010-04-07
    Mycket bra information & det är så snat att det går minst lika fort att göra en sallad,Ur en ekonomisk synvikel så är alltid hemlagad mat billigast och det tycker jag att folk borde vara mer medvetna om

Produktinformation : Vad tycker du om snabbmat?

Jättegott eller farligt för hälsan?

Publicerad på Ciao sedan: 31/03/2010