Min åsikt om snabbmat!

3  27-09-2010

Fördelar:
Lätt tillgängligt, Kan vara trevligt, Bra om man t . ex .  är trött efter en lång skoldag

Nackdelar:
Dyrt, Ofta onyttigt

Leyo

Medlem sedan:12-11-2009

Den här recensionen har betygsatts av 30 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Min åsikt om snabbmat

Om snabbmat är bra eller dåligt beror ju självklart på vad man definierar med ordet. Många folk verkar förknippa snabbmat med hamburgare, pommes, pizza med mera men snabbmat är ju egentligen all mat som lagas snabbt, alltså även den nyttiga salladen.

Så vad tycker jag om snabbmat? Jo det första jag tänker på är priset som får mig att avstå både nyttig och onyttig snabbmat, jag studerar och har rätt så dålig ekonomi så därför äter jag dubbelt i skolan eller lagar mat på egen hand istället för att äta ute. Snabbmat är dock absolut värt pengarna om man är med några kul kompisar som man ska äta med, då bidrar ju maten till en trevlig mat stund och inte bara till födan.

Ur näringssynpunkt så tycker jag inte att det är speciellt smart att käka snabbmat som standard, dels för att det ofta är onyttigt men även eftersom att man glömmer bort det goda med smaken när man äter maten varje dag. Snabbmat kan ju även vara bra om man absolut inte orkar laga mat efter t.ex. en lång skoldag om man är utsvulten, den är även rätt så lätt tillgänglig i städerna och då är ju snabbmat ett bra alternativ till energi.

Såja! Det var mina åsikter om snabbmat, det finns både för och nackdelar!

absolutciiilla

Weeman

Weeman

27-09-2010 18:46

bra skrivet!

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Vad tycker du om snabbmat? har fått betyget:

1. Jasmiiin
  2. joosefinea