Vad jag tycker om snabbmat- Och mina idéer !!

3  04-10-2010

Fördelar:
Gott

Nackdelar:
Viss snabbmat är onyttig om man äter för mycket

absolutciiilla

Om mig: Vill önska alla mina gamla Ciao-vänner en riktigt god jul!

Medlem sedan:03-03-2010

Den här recensionen har betygsatts av 27 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Mina åsikter om Snabbmat! '

Snabbmat för mig kan vara något bra, men det kan också vara något mindre bra. Något jag däremot inte kan säga är att jag tycker att snabbmat är dåligt, det är iallafall inte dåligt för mig med tanke på att jag inte äter snabbmat så väldigt ofta. Dock, om jag hade ätit snabbmat 3-7 gånger i veckan, då hade jag verkligen behövt tänka över hur min kropp verkligen mår, och tänka mig för vad jag stoppar i mig.

' Nyttig- VS Onyttigsnabbmat.

Som alla andra olika saker här i världen finns det nyttiga, och mindre nyttiga alternativ. Nyttiga alternativ, när det gäller snabbmat, är för mig sallader, fullkornsmackor eller liknande.
Onyttiga alternativ är vissa hamburgerrestauranger, alla sorters stripes, kebab osv.
Varför man har delat upp snabbmat i nyttig, och en mindre nyttig kategori är enkelt, viss snabbmat är nyttigare än annan snabbmat, och det handlar om att konkurera ut varandra och locka till sig flest kunder!
Jag själv känner helst för att gå och sätta mig och ta en sallad på en salladsbar/tacobar, det tycker jag känns fräsht och jag blir ändå mätt på det, även om sallad inte är det bästa man kan äta för att behålla mättnadskänslan.

Konsekvenser med snabbmat

Om man äter snabbmat, för ofta och i alldeles för stora mängder, så utsätter man sig för risker som man egentligen inte alls skulle ha varit i närheten av annars, och dessa risker gäller inte bara den onyttiga snabbmaten, den gäller även den nyttiga.
Visst kan du känna dig nyttigt och i bra skick om du väljer att äta en sallad istället för en hambugare på McDonalds, men det är faktiskt så att du minskar ditt intag något kopiöst när du väljer salladen, du ställer om kroppen och kroppen får inte den energin den behöver för att orka en hel dag- Du måste äta minst två mellanmål under dagen, annars klarar du inte skolan/jobbet och får huvudvärk. Eftersom att du inte får i dig den energin du behöver så kan det bli så att du istället stoppar i dig bullar, godis, sötsaker och liknande, eller så är du väldigt på topp och har med dig mellis hemifrån, som exempelvis; Fullkornsbröd och fixar kaffe på jobbet eller så har du helt enkelt med dig en liter fil eller liknande till jobbet så att du har det när du väl blir sugen, istället för att stoppa i dig sötsaker. Frukt är alltid något man behöver ha nära tillhands! Tänk på att inte äta äpplen om du känner dig hungrig eller sugen, du blir bara mer hungrig eller sötsugen.... Ta istället en apelsin, några vindruvor (för det söta) och något mer som du tycker om. Här har du en jättebra diét som du kommer kunna hålla, och med mellis (2-3 gånger per dag) klarar du av dagen på en sallad till lunch.

Om man äter snabbmat ofta ökar risken för att man blir beroende av det, och beroendet visar sig ofta i att man går runt och är sötsugen, småhungrig, tänker på mat och nästan inte kan koppla bort tankarna på mat överhuvudtaget.
Men det allra värsta jag kan tänka mig när man har ätit för mycket sötsaker, kolhydrater och det som är mindre bra för kroppen är att man lätt blir förstoppad, och det är verkligen inte bra för tarmsystemet eller för hela kroppen.
För att motverka förstoppning rekommenderar jag att du (till frukosten) gör en god fiberriksmoothie, och dricker rikligt med vatten under hela dagen. Att dricka mycket vatten när du äter fibrer är ett måste, annars blir du förstoppad pga det.. En rekommendation är att dricka 8 glas vatten om dagen, det motsvarar ca 1 - 1,5 liter vatten per dag, självklart förändras intaget av vattenmängden pga hur mycket du tränar och rör på dig. Mera träning = Mera vatten.

Wizie

hannifer

hannifer

04-10-2010 23:21

super!

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Vad tycker du om snabbmat? har fått betyget:

1. thysell
  2. absolutsandra