Vad tycker du om snabbmat?

Vad tycker du om snabbmat?

Jättegott eller farligt för hälsan?

Recension av "Vad tycker du om snabbmat?"

publicerad 2010-11-22 | Akolan90
Medlem sedan : 2010-10-25
Bra
Fördelar -
Nackdelar -

"Ett bra val i stressiga situationer, eller som lyx på fredagen"

Skräpmat, hamburgare, pizza, kinamat, det finns hur mycket som helst man kan rabbla upp, och på sistone tycker jag själv att alla snabbmats-varukedjor har utökats och flerdubblats flera gånger om, och nu kan man se hamburgerrestauranger och pizzerior i varje hörn, vart man än går eller åker.

Jag bodde i en liten by i Dalarna tills för 2 månader sen ungefär. Vi hade en liten pizzeria som vår by hjälpte att överleva. En pizzeria i hela byn, låter litet men en pizzeria på cirka 10tusen människor.
Sen jag kom till Göteborg, där jag bor nu ser man hur det är större och mer expanderat än i småstäderna. Det är en helt annan sak. På en gata här jag bor har vi 2 pizzerior med 30 meter avstånd + en vägkrog med husmanskost ytterligare några meter bort.

Man ser Subway överallt, max, McDonalds, pizzerior, Burger King, Kinarestauranger hit och dit överallt, inte undra på vi blir fetare och fetare. Usa är redan där och vi är snart där vi också om Sverige fortsätter att expandera inom snabbmatsbranschen.
Dagens ungdomar ä förstöra pga snabbmaten, idag är det normalt att svänga in på McDonalds och beställa in några cheeseburgare som extra tilltugg och för att det är gott, fast man ska hem och äta 2 timmar senare, det är billigt och gott och alltid nära tillhands.

Givetvis är jag en sån person själv, jag är 20 år och uppväxt med snabbmat tänkte jag säga, men snabbmaten har alltid funnits i närheten och givetvis är det gott!
Att unna sig ett mål på Max en gång i veckan, eller gå på kinarestaurang när man har råd är nåt som hör till vardagen idag. Förr var man glad om man fick 100gram godis, som då inte ens var onttigt jämfört med dagens godis.

Snabbmat finns överallt, och mer blir det. Det kommer nya restauranger flera gånger om året, nya påhitt och nya saker som lockar ungdomar OCH vuxna. Vi kommer bli fetare om inga åtgärder tas och det är fel, vi är så lättlurade idag, och så lata när det gäller mat.

En hamburgare ibland, självklart, men nog tycker jag man ska ta vara på husmanskosten mer än vad vi gör idag. Vem vet, om 20 år kanske inte potatisen finns kvar. Pommesfritsen på McDonalds är gjorda på helt andra saker än potatis.

Snabbmaten förstör oss och våran kropp sakta men säkert, men ändå pratas det mer om att alkohol och andra saker är farligare. Utan en kropp funkar vi inte.

Den här inlägget har blivit läst 1759 gånger och utvärderats till

• Bluemotorbike publicerad 2010-11-22
    Du är så duktig Anna! Detta är verkligen något du ska jobba med. Att recensera om diverse ting! Du kan ju! *thumbs up*
  • Akolan90 publicerad 2010-11-22
    Haha det är sjukt ;D klämmer ihop allt på ett ställe.
  • Millah publicerad 2010-11-22
    här i kalix har vi nog 7-8 pizzerior haha, vadå överdrivet och det är kanske 9000 invånare i "stan" om man inte räknar med byarna

Produktinformation : Vad tycker du om snabbmat?

Jättegott eller farligt för hälsan?

Publicerad på Ciao sedan: 31/03/2010