Vad tycker du om snabbmat?

Vad tycker du om snabbmat?

Jättegott eller farligt för hälsan?

Recension av "Vad tycker du om snabbmat?"

publicerad 2011-01-07 | LindaLinnros
Medlem sedan : 2010-11-12
Om ni inte sätter ett seriöst betyg behöver ni inte läsa mina recensioner! Läs gärna min blogg www.nattstad.se/LindaLinnros Kollar du på mina recensioner kollar jag dina , bara att skriva att du läst några av mina !
Ok
Fördelar Gott, men inte värt det med tanke på nackdelarna
Nackdelar Vi går upp i vikt , sjukdomar , dålig konditon,

"Snabbmaten förstör oss."

Alla vi människor vet att snabbmat inte är något nyttigt och att det finns större risker än fetma. Det finns många människor som inte orkar laga sin egna mat och tar snabbmat som ett bättre alternativ men hur mycket kan inte snabbmaten förstöra våra kroppar? Jag tycker själv om snabbmat och ibland blir det att man tar det istället för ett nyttigare alternativ.

Hur mycket kalorier innehåller snabbmaten?

Information tagen från Mabra.se

Baguette med rostbiff och potatissallad, 1 st á 150 gram – 288 kalorier

Ciabatta med mozzarella, 1 st á 150 gram - 279 kalorier

Pitabröd med falafel, 1 st á 150 gram – 213 kalorier

Bakad potatis med kycklingcurryröra, 1 st á 350 gram - 560 kalorier

Smörgåstårta/landgång med leverpastej, keso, skinka, 1 bit á 150 gram - 382 kalorier

Den snabbmaten jag tycker mest om.

Av all snabbmat är hamburgare min favorit. Det finns på många ställen och den smakar oftast bra. Men min hamburgare är inte lika onyttig som den är för dem flesta människor för att jag tar utan dresing . Jag tar bara sallad och ketchup . Det är inte för att jag är rädd för att bli tjock, utan det är ägg i dresningen och det kan jag inte äta eftersom jag är allergisk. Många människor tycker inte om Mc donalds medans jag har inget problem med att äta där , det är gott och man blir mätt för stunden. Jag brukar ta en 90 gramare med pomfritt när jag äter ute på en snabbmats resturang.

Det finns andra alternativ.

Det finns alltid ett nyttigare alternativ som man kan välja istället. Och på dem flesta resturanger kan man ta en sallad istället för det onyttiga. Jag tycker det är bra att ställen som Mc-donalds har börjat med sallad så att det finns alternativ att välja emellan.

Snabbmaten förstör våran kropp

Snabbmaten gör inte bara så att vi kan gå upp i vikt utan den gör att vi får sämre konditon och vi orkar mindre. Vi orkar inte prestrera så bra vi hade gjort om vi hade ätit nyttigare mat. Och äter man för mycket snabbmat finns det stor risk för fetma som ökar risken för högt blodtryck som kan föra med sig mindre trevliga saker. Vi kan också få diabetes och andra sjukdomar.

Vad jag tycker om snabbmat.

Det förstår man ganska klart när man läser här över att jag inte tycker om vad den gör med oss. Men självklart tycker jag det kan vara gott och jag har inget emot folk som äter snabbmat. Jag äter själv det någon gång ibland t.ex.när vi åker bil en längre sträcka från Göteborg till Stockholm är det lätt att ta snabbmat, man är hungrig och det går fort att äta och man vill helst bara komma fram.

Den här inlägget har blivit läst 1829 gånger och utvärderats till

• Stonehaven publicerad 2011-01-15
    subway tillhor en av de snabbmatsresturanger dar man faktiskt kan ata halsosamt om man valjer ratt ingedienser sen maste man ju tanka pa att kroppen behover fett for att fungera men inte for mycket! Allt i lagom mangd skulle jag vilja saga

Produktinformation : Vad tycker du om snabbmat?

Jättegott eller farligt för hälsan?

Publicerad på Ciao sedan: 31/03/2010