Recension av "Ventus W155"

publicerad 2010-11-17 | M-Nilsson
Medlem sedan : 2010-01-07
Jag är en kille på 26 år från Blekinge, med intresse för bland annat fotografering, konst, fiske m.m.
Fördelar Priset,Designen,Trådlös & bra batteritid!!
Nackdelar Inga vad jag kan komma på faktiskt!
Design
Kvalitet

"Ventus W155- Full koll på väderläget!"

Denna väderstation Ventus W155 har jag ägt i snart exakt 2 år och jag är väldigt nöjd med den. Den har en regnmätare, vindmätare och vindriktning, inne och utetemp, lufttryck och daggpunkt - alltså allt man behöver veta! Sen har den också en Väderprognos för kommande vädret. Allt presenteras på en snygg skärm med blå siffror mot svart bakgrund.

Givarna är trådlösa vilket gör att man slipper dra en massa sladdar vilket jag ser som en stor fördel! För att få en så exakt mätning av vädret kan man placera de olika givarna på olika ställen, tex vindmätaren högt upp(i mitt fall på hustaket), regnmätaren på en öppen yta och temperaturmätaren på en plats där det är skugga dygnet runt..eftersom temperaturen utomhus oftast mäts i skuggan!

Under den tid jag haft denna väderstation har jag inte haft några problem med den. Något jag är väldigt imponerad över är batteritiden(AA batterier) som finns i vindmätaren, huvudenheten och regnmätaren. Jag har inte behövt byta batteri en enda gång hittills!

Inte heller har jag haft problem med överföringen då allt är trådlöst! En bra väderstation som jag inte kan säga så mycket negativt om! Vad gäller priset så tycker jag man får mycket för pengarna, själv köpte jag min på Teknikmagasinet där den för nuvarande ligger på 1299 kr!

Den här inlägget har blivit läst 3590 gånger och utvärderats till

• Jossii publicerad 2010-11-17