Recension av

Sammanvägt betyg (4): Användarnas sammanvägda betyg Verbatim DVD+R x 10 16x

14 erbjudanden från 59,00 kr till 389,00 kr

Verbatim har fångat Sagoalvan som sångerska!

5  07-02-2012

Fördelar:
Väldigt enkelt att använda, gick snabbt att kopiera till .  Man ser att skivan blivit bränd .

Nackdelar:
Kan inte komma på någon nackdel alls .

Kapacitet

Installation

mer

Sagoalvan

Om mig: ****Det är trevligt att vara viktig men viktigare att vara trevlig! **** Kuligheter är min pappa. ...

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 13 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell
Verbatim DVD+ R printable/ imprintable skiva

Min pappa hade spelat in mig på sin iPhone när jag sjöng och nu har jag gjort en egen skiva med sången. Ärligt talat trodde jag att det skulle ta längre tid och vara mycket svårare. Pappa hade lagt sången på en mediaspelare som alla datorer når här hemma och han hade hållit på hur länge som helst innan han fick in den. Hela 40 minuter hade tydligen det tagit bara att föra filen internt på vårt nätverk så ni kan ju tänka att jag tänkte nu kommer jag få sitta väldigt länge för att få min sång på en skiva från Mac:en. Så jag stålsatte mig att det här klarar jag(jag har aldrig bränt en skiva förut). Jag frågade pappa om jag fick ta några av hans Verbatim skivor och det gick bra sa han. (jag ville ha fler om något blev fel, men det behövdes inte jag lyckades på första försöket).
Jag valde filen med att högerklicka på den i Finder och då frågade Mac:en om jag ville exempelvis duplicera filmen så det valde jag så att jag skulle jobba med en kopia till originalet så inga fel skulle bli med originalinspelningen. Därefter bytte jag namn på kopian. Det är en MOV fil.

Därefter gick jag in på filmer i Finder högerklickade på min film. Då står bland alla alternativen ” Bränn sång.mov till skiva…” jag klickade där och då talade datorn om att jag behöver sätta i en skiva med minsta minnet 743,2 Mb . Då öppnade jag plastfilmen på Verbatim skivan och satte in den i Mac:en(skivan sätts in som i skärmen på höger sida med den vita framsidan emot dig).
Nu hade jag förväntat mig en lång procedur. Jag hann knappt ta de skärmdumpar jag ville och när jag tittade på klockan hade hela min 4 minuters sång lästs in på skivan och det tog under 5 minuter att läsa in dessa 743,2 Mb på skivan.
Nu är väl lite frågan om vad jag ska ha skivan till. Kanske visa någon släkting. Var man riktigt modig skulle man väl skicka den till ett skivbolag. Jag har faktiskt tagit reda på att det finns flera skivbolag i Sverige, här under är några av hemsidorna för dig som har ett musikintresse eller tror att du är Sveriges nästa musikstjärna. Eller om du vill vara med i en musiktävling så är säkert det rätt bra med en demo på en skiva.

Mamma tyckte jag skulle vara med i någon musiktävling som ex The Voice(fast där är åldersgränsen 18 år, men jag vet inte vad jag vill- jag råkar bara älska att sjunga).

Hemsidor för dig som funderar på att skicka en demo till ett musikbolag:

http://www.warnermusic.se med artister som Pernilla Andersson, Andreas Johnson och Loreen.

http://www.emi.se med artister som Afro-Dite, Charlotte Perrelli och Coldplay (http://emi.se/artists/coldplay-2/#artist söt video med elefant!)

www.universalmusic.se med artister som Justin Bieber, Jill Johnson och Madonna.

Hur ser man om en skiva är bränd på?

Jag har fotat skivan som jag brännt bredvid en tom skiva och som ni ser så syns det väldigt tydligt vilken som är skriven på. Den har fått som en rand på sig där jag läst in min sång från datorn.

Det är alltså den vänstra som min sång finns på. Skivan är mer metallisk lila än vad som syns på mitt fotografi.
Hur mycket får plats

På de här skivorna ryms hela 4,7 GB , dvs 120 minuter.
Övrigt

Jag tycker att det känns lite lyxigt att nu ha min låt på en skiva. Har du själv något du gärna vill spara är mitt råd att bränn ner det på en skiva. Jag känner mig mycket stolt över att alldeles själv löst detta mysterium med att få material på en skiva.
Nu återstår väl bara vad jag ska göra med den!
Pris

De kostar cirka 15 kronor/ styck. Dessa är köpa i en förpackning om 10 stycken. Det går även att köpa sådana här skivor som något som kallas spindel. Då sitter skivorna på en snurra istället och har inte ett fodral till varje skiva.
Rekommenderas

Ja idag känner sig Sagoalvan som sångerska!
Bilder på Verbatim DVD+R x 10 16x

Fraktavgifter: 29,00 k...

Tillgänglighet: 1-​3 Dagar

Besök butiken

cdon.com

Läs mer om den här produkten
Den här recensionen av Verbatim DVD+R x 10 16x har fått betyget:

1. rosochris