Vilken är din favoritkategori på Ciao och varför?

Recension av "Vilken är din favoritkategori på Ciao och varför?"

publicerad 2012-02-09 | Piggelin10
Medlem sedan : 2011-06-02
Älskar mat, recept, böcker, inredning och mitt sociala liv! "Le mot hela världen och världen ska le mot dig!"
Fördelar Mitt hjärta brinner för denna kategori
Nackdelar Jag glömmer att titta på andra kategorier

"Favoriten är Mat och Dryck!"

Mat och Dryck

Mat och dryck har alltid varit livet för mig! Själen i mitt hjärta och lusten i mitt liv!
Att få bjuda på något gott och se personen njuta och le av något som jag skapat är en fantastisk belöning. Att få beröm för något som jag själv är nöjd med är heller inte att förakta.

Redan som barn stod jag med i köket när mamma lagade mat och bakade allt det goda som gjorde att jag blev rund. Såg på hur hon greppade, saltade och kryddade. Hörde vad som är viktigt gällande gradantal och smaker.

Att stå med i ett virrvarr av vuxna som lagade massvis med mat till bröllop eller kalas var en gåva att få vara med om. Att med mina barnahänder få bidra och känna sig viktig och betydelsefull. När alla skrattade och svettades om vartannat så var jag i mitten av allt detta och bara njöt!

Jag har alltid blivit lite idiotförklarad över mitt matintresse. Jag kan läsa recept innan jag somnar och planera för hur jag ska måtta eller förändra det. Och planera för vad jag ska bjuda på till nästa kalas eller jul eller påsk.

Men jag är inte konstig alls!
Detta är min stora passion i livet och fanns inte såna som jag så skulle vi varken ha restauranger eller caféer.
Alla vill väl äta det som ser bra ut och smakar bra?
Eller har jag fel?

Många bänkar sig inför alla kocktävlingar på tv och ser med skräckblandad förtjusning på elaka kockar åt höger och vänster samtidigt som vi dreglar över det som lagas och serveras.
Vi köper tidningar och böcker om de bästa cupcaksen och om lchf kost för vi vill alla äta god mat och kanske också få känna stolthet över anrättningar som vi själva skapat.
Kanske har några utav oss en liten hemlig dröm om att få bli just den där mästerkocken som vinner hela tävlingen?

Mat och dryck är vackert ,och en fantastisk konst som finns i vår vardag !
Att sätta guldkant på livet genom magen är aldrig fel....

Därför så väljer jag alltid kategori "Mat och Dryck" härinne på Ciao för det står mig närmast hjärtat.

Det du gör med hjärtat gör du bra!
( Jag skulle vilja skriva mer och längre i allt jag gör men fungerar inte så bra i mina fingrar längre, så kort men koncist får det bli)

Den här inlägget har blivit läst 1376 gånger och utvärderats till

• Lhasa publicerad 2012-02-10
    Det finns så mycket roligt att skriva om i den här kategorin=)
  • Fredde3993 publicerad 2012-02-09
    Tycker du har fått med varför du valt denna kategorin och det är ju det viktigaste!
  • schkog publicerad 2012-02-09
    Det är svårt att skriva mycket när det gäller denna fråga, så från mig får du högsta betyg :)

Produktinformation : Vilken är din favoritkategori på Ciao och varför?

Publicerad på Ciao sedan: 06/02/2012