Sagoalvans favoritkategori på Ciao recensioner.

5  11-02-2012

Fördelar:
Det är roligt att skriva recensioner .  Foton på är mer än kul  !

Nackdelar:

Sagoalvan

Om mig: ****Det är trevligt att vara viktig men viktigare att vara trevlig! **** Kuligheter är min pappa. ...

Medlem sedan:04-05-2010

Den här recensionen har betygsatts av 14 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell
Ciao recensioners kategorier

Du som läser den här recensionen av mig Sagoalvan gör det förmodligen av den anledningen som är just det jag tycker är riktigt roligt med recensionerna- nämligen att lägga på mitt eget fotografi och därmed göra dig/ er glada. Så är du nyfiken är du alltså här och kanske kan du inte hålla dig Vilket foto har jag egentligen till den här recensionen? Bläddra ner och kom tillbaka hit om du inte kan hålla nyfikenheten borta !!!
******************************************
******************************************

Är du tillbaka nu ?
Visst spred sig ett litet leende ändå på läpparna när du såg mitt foto? Taget som många av mina fotografier ute i min Sagoalvsträdgård där växer många av de kategorier jag gillar att skriva om på Ciao. Jag gillar att skriva om det som växer i trädgården för det är tips på produkter som jag gillar att äta eller dricka. Det växer även andra produkter som balsam i trädgården och visst är det så. Jag älskar att fota!
Och det är fotandet som jag tror ändå genomsyrar mina recensioner. Ett foto säger mer än 1000 ord säger man och det kan ju faktiskt stämma tycker jag.

Jag är en sockergris så av alla de produkter som växer i trädgården är det just godis jag tycker bäst att skriva och tipsa om. Helst en produkt som ingen skrivit om tidigare så att det är lite som : Jaha finns det att köpa, det är liksom det jag vill förmedla- tips.
Men det vore väl lögn att säga att jag bara gillar att skriva om godis då det finns andra saker att tipsa om, en sådan kategori är ex film. Vår familj ser en hel del film och det är ju inte så konstigt om man betänker att vi kan göra om vårt vardagsrum till nästan en biosalong med filmprojektor och en elektrisk duk. Att det sitter högtalare runt om i rummet gör det inte sämre och filmupplevelsen blir bättre än på bio tycker jag.
När fotar du ?

Nuförtiden har jag ofta kameran med mig när jag går ut kanske ser jag något roligt jag vill fota och då vill jag gärna ha bra kvalité på fotografiet.
Men de flesta människor fotar nog på sin semester och det är också en av favorit kategorierna jag har.” Förr” när det var lite fler aktiva på Ciao skrev jag om ett hotell jag varit på i Las Vegas och medlemsrösterna var några fler än idag var in på recensionen och kollade, över 30 stycken röster har jag på den recensionen. Och det är ju också en av anledningarna att skriva om resor för just den recensionen har 1058 läsningar utanifrån Ciao så det betyder ju att andra även läser det man skirver, vilket ju är det som är riktigt roligt med Ciao. Ens åsikt räknas och syns!
Favorit tips om recensioner

Det absolut roligaste är att tipsa andra människor om saker som är roliga att göra på semestern eller var man kan bo bra. Jag har ju tur att vara med i just vår familj för det är så roligt att resa. På resor får man verkligen utlopp för att fotografera tycker jag.
Vad är svårast att skriva om

Jag tycker att det är svårast att skriva om elektroniska saker och vitvaror, men jag har ändå gjort det men det är inte enkelt att ex skriva om ex vår ugn även om jag använder den säkert minst 1 gång i veckan eftersom jag bakar en hel del.
Men bara för att det varit svårt att skriva om har jag ändå inte dragit mig för att skriva, särskilt om jag har en rolig eller bra bild. DÅ skriver jag gärna och mycket.
NYHETER

Jag är personligt ansvarig för att ha lagt upp 342 nya produkter på Ciao till idag(nästa vecka kommer fler!). Och om jag ska välja för jag har ju inte tid att skriva om allt såklart så väljer jag hellre att skriva om något nytt jag provat och lägger hellre upp den produkten även om det tar lite tid att hitta länkar till Ciao personalen.
Och visst är det roligt att vara först att skriva på en produkt. Här skulle jag vilja be de som inte orkat lägga upp produkten själva men testat den kanske två veckor innan, vänta gärna en dag eller två med att skriva. Har du inte skrivit på 2 veckor kan du nog vänta ännu en dag? Annars hamnar ju din recension på listan över min och då känns det faktiskt inte som att jag fick vara först, vilket jag ju egentligen var.

Förut när jag inte la upp produkterna själv utan mest pappa gjorde det så var det ibland folk som ”tog” de nya produkterna han la upp innan jag hann skriva om dem. Detta var tråkigt och det blev så att jag struntade i att skriva om de produkterna helt för nyhetens behag falnade då .

Så jag gillar alltså att vara först att skriva på en produkt. Det spelar inte så stor roll i vilken recension kategori utan bara att vara först tycker jag är roligt!
Är du ny på Ciao ?

Om du är ny på Ciao kanske du inte har hittat din favorit kategori, men man behöver inte ha en sådan men jag skulle vilja tipsa om att det finns faktiskt kategorier med väldigt få recensioner och det är i mamma och barn. Jag har märkt att många här är föräldrar- varför inte göra mamma och barn kategorin till er favorit? En annan kategori som det också skrivs lite i är Sport.

Jag tror alla hittar favoriter att skriva om på Ciao.

Kan Ciao styra ens favoritkategori ?

Ja det har aldrig varit så mycket intresse för vitvaror och elektronik de få veckor som Ciao gav moroten med att höja ersättningen just på de kategorierna så visst kan Ciao styra.

Bok kategorin som inte ger mer än att äta en godispåse känns lite låg ersättning på för att läsa en bok tar flera flera timmar, medan den påse godis jag äter har jag satt i mig på en kvart. Jag tycker att bok recensionerna skulle få högre ersättning. Då skulle man nog se en ny ”favorit kategori” på Ciao och även jag skulle nog intressera mig mer för at skriva om böcker.
Sammanfattning av Sagoalvans favoriter att skriva om på Ciao

Recensioner om detta gillar jag bäst att skriva om :
Godis
Kakor
Dricka
Snacks
Film
Resor

Saker som är svåra att skriva om men som ändå är roligt :
Vitvaror
Elektronik

Något jag skulle vilja skriva mer om :
Böcker
Musik

Kategorier det inte skrivs så mycket i
mamma och barn
sport
Rekommenderas

Ja jag rekommenderar verkligen alla att skriva på sina favoritkategorier på Ciao, att tipsa andra om saker är riktigt roligt tycker jag.

Jag hoppas att mitt foto gladde någon !

Bilder på Vilken är din favoritkategori på Ciao och varför?
Vilken är din favoritkategori på Ciao och varför? ciaoketegori - Vilken är din favoritkategori på Ci
Vilken är din favoritkategori på Ciao och varför?

Lhasa

Lhasa

13-02-2012 12:18

Alltid lika roligt att läsa dina personliga recensioner=)

sparks

sparks

12-02-2012 22:44

superb

kuligheter

kuligheter

12-02-2012 18:57

exceptionell :-)

Den här recensionen av Vilken är din favoritkategori på Ciao och varför? har fått betyget:

1. Lhasa
  2. sparks