WIZZ Air

Recension av "WIZZ Air"

publicerad 2009-09-11 | Mystone
Medlem sedan : 2009-09-09
Fördelar Enkelt att boka, prisvärt
Nackdelar Lite väl dåligt om benutrymme, särskilt om man är lång.
Standard/Kvalitet

"Wizzair"

Wizzair är ett polsk/ungersk lågprisbolag. Precis som andra lågprisflygvolag använder Wizzair sig av mindre flygplatser, samt extra kostnader för det mesta. Men Wizzair är ändå ett prisvärt och punktligt bolag. Jag kanske har haft tur, men jag har rest med detta flygbolag flera gånger och aldrig råkat ut för någon försening. Flera gånger har jag dessutom anlänt före beräknad tid (5-10 tidigare än beräknat).

Jag har ju åkt med andra lågprisbolag också, fast till andra destinationer. Men jag tycker faktiskt att Wizzair är betydligt bättre. Om man nu ska jämföra lågprisflygbolag. Dessa flygbolag är visserligen snåla när det gäller benutrymme, men Wizzair har ändå något färre sittplatser i sina flygplan, vilket innebär lite extra benutrymme.Men jag har aldrig tyckt att det har varit särskilt trångt. Personer som är långa kan dock uppleva besvär pga det kan vara ganska trångt och ont om benutrymme. Det är ändå bekväma säten.

Det går enkelt och snabbt att boka sina flygbiljetter via hemsidan. Jag har dessutom fått bekräftelse via både mejl och sms inom en timme. Jag har tidigare bara varit med om att man får sin E-ticket via mejl, men hos Wizzair kan man få sin biljett både till mejlen om man vill skriva ut den, samt till mobilen så att man enkelt kan visa upp sitt bokningsnummer vid incheckningsdisken.

Wizzair använder sig av extra kostnader utöver själva flygbiljetten (bland annat får man betala extra om man vill ta med sig en resväska eller två, och checka in). Men det är ändå fåtal dolda avgifter som dyker upp, särskilt i jämförelse med andra lågprisflygbolag. Man ser även enkelt vilka tillägg som man har lagt till i sin bokning, och vad dessa kostar. Vill man inte ha dessa tillägg, så är det bara att ta bort dem ur bokningen. De försöker vara så tydliga som möjligt när det gäller information och prisuppgifter.

Wizzhar verkar ha mycket personal från forna Östeuropa (dessa länder tillhör väl centraleuropa nu?). Det förekommer att de talar så att man knappt förstår. vet inte om det beror på deras brytning eller bristande kunskaper i det engelska språket.

Jag kan absolut rekommendera Wizzair, ifall ni vill kunna boka prisvärda biljetter till de olika destinationer som Wizzair trafikerar.

Den här inlägget har blivit läst 2836 gånger och utvärderats till

• JanneRafiki publicerad 2009-09-11
    En utmärkt första recension. Det låter som vi kan vänta oss fler reserecensioner från din sida, för jag hoppas du fortsätter att skriva på Ciao, nu när du har hittat hit.

Produktinformation : WIZZ Air

WIZZ Air - Hemmabas: Polen - Hemsida: www.wizzair.com