WiMP

Alla recensioner om WiMP

Skriv din egen recension

WiMP - Som Spotify fast snyggare och personligare

5  20-09-2011

Fördelar:
Snyggt, intuitivt, personligt, roligt att använda, inspirerande .

Nackdelar:
Ingen gratisversion (förutom första månaden)

Funktioner

Service, Support & Dokumentation

Kvalitet

jonnysvedje

Om mig: Jag är en IT-intresserad person, utbildad till Civilingenjör i Datateknik. Jag jobbar som programmer...

Medlem sedan:14-09-2011

Den här recensionen har betygsatts av 12 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget väldigt användbar

Första intrycket
Först så tänkte jag att det kunde vara kul att testa hur den nya utmanaren till Spotify
står sig (det var ju gratis att prova). Efter bara några minuter insåg jag att jag troligen
aldrig kommer att gå tillbaka till Spotify.

Design och funktion
Jag blev förälskad i gränssnittet som på ett intuitivt och vackert sätt förmedlar nyheter
och föreslår musik. Praktiskt nog kunde man importera sina spellistor från Spotify
vilket gjorde övergången mycket smidig. Det är inte bara funktionellt och praktiskt att
använda, det är kul! Jag har inte njutit av musik på detta sätt på väldigt länge
eftersom jag blir inspirerad att testa ny musik och nya genrer.

Programmet verkar finnas tillgängligt över allt. Man kan använda det oavsett om man
kör Mac, PC, Linux, Android, IPhone, IPad, samt mycket mer. Själv har jag
programmet installerat på min dator, min mobiltelefon och min köksradio
(squeezebox) och det fungerar utmärkt.

Utbud av musik
Utbudet matchar Spotify bra då de flesta låtar jag haft i Spotify gått att importera till
WiMP. Jag har även funnit musik på WiMP som inte fanns på Spotify, så som den
härliga a capella-gruppen Van Canto.

Installation
Programmet var mycket enkelt att installera och komma igång med. Man registrerar
sig som användare och sedan kan man sätta igång med musiken. Programmet når
man på http://wimpmusic.se och det är gratis första månaden. Därefter kostar det
99/mån.

Bilder på WiMP
WiMP WiMP
WiMP - En streamingtjänst med ofantliga mängder musik till dator, mobiltelefon eller andra medier. Här en screenshot från PC-varianten.

OskarC

OskarC

21-09-2011 07:42

Mycket bra skrivet, intressant

Lhasa

Lhasa

20-09-2011 17:36

Det låter intressant och värt att prova. Nu är jag en inbiten Spotifyanvändare så jag ska nog blir riktigt imponerad för att byta men man vet aldrig=)