World of Warcraft - [PC]

World of Warcraft - [PC]

PC - Genre: Rollspel, Äventyr - Åldersgräns (PEGI): 12+,Genre: Rollspel, Äventyr - Åldersgräns (PEGI): 12+ - Utgivare:Blizzard - Releaseår:2004

Recension av "World of Warcraft - [PC]"

publicerad 2007-07-12 | ida_ss
Medlem sedan : 2007-02-16
Fördelar Roligt, varierande, oändligt, flera målgrupper
Nackdelar Månadskostnad
Grafik
Ljud
Kontroll
Spelkänsla

"Mästerverk!"

Finns inte mycket dåligt att säga om Blizzards mästerverk. Se bara på den otroligt stora gruppen av spelare som varje månad betalar ca 120 kronor för att kunna springa runt på äventyr med sina karaktärer i den underbara värld som skapats i World of Warcraft.

Man får som spelare välja sida, horde eller alliance, och skapa en egen karaktär (eller flera). Det finns ett antal olika raser och klasser att välja mellan. Ett litet minus här är väl att utseendet inte går att variera så mycket, så att du stöter ihop med en "tvilling" är inte ovanligt. Detta är dock en småsak, allt annat överväger stort! Sen med olika gear (dvs. utrustning) så blir gubbarna ganska olika ändå.

Du spelar online tillsammans med massor av andra spelare från hela världen, och kan gruppa upp med andra för att klara svårare quest, utmaningar och uppdrag. Finns även så kallade instancer där man för det mesta är fem personer som ska sloss mot olika monster och bossar, för att få bättre gear. Väl uppe på level 70 så kan man gå in i de riktigt stora instancerna och få finfin utrustning och vapen.

Det roligaste med spelet (tycker jag) är pvp:n, det vill säga när man som spelare slåss mot andra spelare. Detta kan man göra ute i världen, eller i speciella Battle Grounds och Arenor. Har man itne möjlighet att få bra gear genom pve (instancer etc.) så är pvp ditt klara val!

Roligt med spelet är gemenskapen man får med de personer man träffar "in game". Man kan t.ex starta upp en (eller joina en redan startad) guild, för att kunna få mer gemenskap och känna tillhörighet med andra.

Detta spel är grymt bra och otroligt underhållande med vackra omgivningar och varierande uppdrag. Och om du väl tröttnar på din karaktär är det bara att starta upp en ny, och börkja om med den. Känns som att det itne finns något slut i detta spel, och kanske är det just därför som man har stannat kvar i 2,5 år.

Den här inlägget har blivit läst 3631 gånger och utvärderats till

• Bateman publicerad 2007-08-23
    Jag var WoW-tokig under några år jag med, men lyckades ta mig loss för ca ett halvår sen. Kan fortfarande känna att jag saknar spelet, men jag har helt enkelt inte tid med allt arbete som krävs i en topp-allians. Kanske startar upp igen en vacker dag. Vem vet ;) Bra recension i alla fall !

Produktinformation : World of Warcraft - [PC]

Konsol: PC