Xyloproct - Fixar rynkor och trötta ögon bättre än allt annat

5  20-07-2013

Fördelar:
Fungerar lika bra på rynkor och svullna ögon som på hemorrojderna

Nackdelar:
Inga

Lhasa

Om mig: En vackert skinande guldprick, inte dumt=)=)

Medlem sedan:12-08-2009

Den här recensionen har betygsatts av 9 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Jaha, ska jag vara ärlig eller ska jag recensera den här produkten som den är menad att användas, nämligen på hemorrojder och den fungerar mycket bra till det ändamålet (ändamålet...träffande ord för den här produkten). Nu är inte den här tuben köpt till att användas där bak, den är köpt till att användas i ansiktet på rynkor och svullnader. Vi har haft några dagars spabehandling här hemma med den här krämen. Jag, min mamma och min gubbe sitter just nu med rumpkräm under ögonen och ser ut som krigsmålade indianer.

Jag måste till min gubbes försvar säga att det är jag som har kladda dit den under ögonen på honom (han är otroligt tålig när det gäller mina påhitt), jag ville ha lite mer material så jag kunde jämför hur det verkar på olika åldrar och om rynkorna och påsarna under ögonen försvinner. Min mamma har svullnader under ögonen, min gubbe har en hel del trivselrynkor och jag har lite mindre rynkor men fullt synliga för den som vill titta efter och det gör jag varje morgon i spegeln. Nu är det inte första dagen vi smörjer in oss utan vi (jag) har sett till att krämen hamnat under ögonen på oss tre i fyra dagar nu och det börjar vara dags att tala om ifall jag (vi) tycker att den fungerar som rynkkräm.
Först lite om vad den egentligen är till för

Innehåll:
Lidokain 50 mg, hydrokortisonacetat 2,5 mg, aluminiumdiacetat, zinkoxid, cetylalkohol, stearylalkohol, makrogol samt vatten.

Det här är en kräm som man använder om man har hemorrojder eller annan irritation i och omkring ändtarmen. Den finns både som salva för ytliga problem och sen finns den som suppar om man har problem invärtes alldeles längst ner. Salvan innehåller lidokain och hydrokortison som fungera på två olika sätt. Lidokainet fungerar smärtstillande och klådstillande och hydrokortisonet gör så att svullnader går ner och sen är det sammandragande på de små blodkärlen.
Förpackning och pris

Salvan köper man i en tub som innehåller 20 gram. Tuben ligger i en liten papperskarton som är vit med lite detaljer i grönt. På asken finns även produktens namn i brailleskrift (blindskrift). I asken finn tuben och en bipacksedel som man som vanlig ska läsa igenom innan man använder produkten för att kolla om det finns ämnen med som man är allergisk mot men även hur det är med biverkningar och givetvis själva doseringen. En tub med 20 mg kostar 85 kronor och supparna (10 st) kostar 73 kronor.

Man kan smörja på den här salvan en eller flera gånger per dag men man bör inte använda den mer än tre veckor åt gången, sen måste man göra uppehåll. Om problemen inte blir bättre ska man gå till vårdcentralen eller ringa 1177 för att få lite upplysning om vad man ska göra.

Varför sätta rumpkräm i ansiktet?

Ja, är man fåfäng så är man. Ingen vill ha rynkor och om man inte har pengar till att göra ett ansiktslyft eller inte vill att någon ska skära i ens ansikte så kan man prova andra grejor. Jag upptäckte den här salvan (och andra liknande som är sammandragande och till för hemorrojder) när jag hörde en läkare i tv säga att glöm alla dyra rynkkrämer, köp en hemorrojdkräm, den fungerar allra bäst och är verkligen sammandragande och avsvällande och den får rynkorna att slätas ut lite och den motverkar svullna och trötta ögon. Sen fick man se en kvinna som var 70 år och hade använt krämen varje dag rätt länge och det såg verkligen fint ut.

Givetvis måste det testas och det gjorde jag då jag sett programmet för ett par år sedan. Det fungerade, mina rynkor blev mindre synliga, det var som att huden slätades ut och stramades upp. Sen glömde jag bort krämen när tuben var slut och kom inte ihåg att den fungerade förrän nu den här veckan. Min mamma klagade på att hon svällde under ögonen och då kom jag på den här krämen. Den inhandlades och nu sitter vi som sagt här för fjärde dagen med två vita streck under ögonen och har lite småkul och vad man kan utsätta sig för.

Det här är ett knep som modeller och kändisar använder sig av för att se lite piggare ut. Är man ung så kanske man inte behöver den för att fixa lite rynkor men visst är det bra att få bort lite dagenefter-svullnad om man måste se presentabel ut och till och med kanske ska fotograferas. Att vilja se presentabel ut trots trötta och svällda ögon gäller väl alla så varför inte inhandla en tub och hokuspokus så ser man ut som man trodde att man gjorde dagen innan.

Hur går det då, fungerar det

Man börjar med att tvätta ansiktet och klappa det torrt med en handduk. Sen tar man ca en halv centimeter av den vita krämen på fingret och duttar ut den på det området som man har problem med. Sen klappar och stryker man ut det försiktigt, gnugga inte, tills det bara är ett litet lätt ljust lager kvar. Nu sitter man där och väntar ett par timmar (eller så kan man göra det när man går och sover men då får man kladd på kudden). Man tvättar inte bort det men efter ett par timmar kan man försiktigt ta bort överflödet om det finns något med en mjuk handduk.

På frågan om det fungerar så är svaret ja, det fungerar. Mina små rynkor har blivit slätare och huden under ögonen ser piggare ut, min mammas svullnader under ögonen har blivit lite mindre och hon har lite mindre djupa rynkor. Min gubbe säger att han inte riktigt vet om han ser någon förändring men han har inte tittat efter ordentligt, jag ser att det är lite slätare där under ögonen och skinnet ser spänstigare ut och lite friskare på nåt sätt, även den lite mörkare färg som han har under ögonen har blivit lite ljusare. Det beror säkert på att de små blodkärlen som finns under ögonen har dragit ihop sig och huden blir ljusare.
Sammanfattning och lite mer funderingar

Jag sitter här en lördag förmiddag och har rumpkräm i ansiktet. Jag har även smort under ögonen på min mamma som klagat på svullnader och på min gubbe som inte klagar alls över någonting men jag ville ha lite fler att testa på och han var en lämplig kandidat. Nu är det här en kräm som man ska smörja på sina hemorrojder om man har några och den fungerar avsvällande och sammandragande på blodkärlen och samtidigt gör lidokainet att den är smärtstillande och det kan väl behövas om man har problem där bak. Nu är det inte den smärtstillande effekten som jag var ute efter utan den sammandragande och avsvällande och jag kan säga att den fungerar.

Jag har läst lite på olika forum om folk som frågar om krämen och folk som berättar om sina erfarenheter. De som inte provat den säger att det känns konstigt att sätta en kräm som är menat för rumpan i ansiktet men jag förstår inte det problemet. Det är ju inte så att man först sätter den i rumpan och sen i ansiktet, man får väl ha en tub för varje problemområdet så att det inte känns konstigt. Det är inte konstigt och det här är ett väl beprövat medel som används av modeller och andra som vill pigga upp och strama upp ansiktet lite när det behövs. Det är ett enkelt sätt att snabbt få resultat och jag rekommenderar den verkligen.

Bilder på Xyloproct
Xyloproct BeFunky_DSC08209.jpg - Xyloproct
Xyloproct till både rynkor, trötta ögon och hemorrojder.

universum777

tack för tipset

svanmagnus

svanmagnus

21-07-2013 18:03

Intressant och snyggt skriven recenion, tummen upp!

Den här recensionen av Xyloproct har fått betyget:

1. universum777
  2. sparks