Yamaha C40

Yamaha C40

Klassisk gitarr

Recension av "Yamaha C40"

publicerad 2010-09-08 | jummiz
Medlem sedan : 2010-09-04
Fördelar billig
Nackdelar -
Byggkvalitet
Ljudkvalitet
Spelbarhet

"Min första gitarr, Yamaha c40"

Bra nybörjargitarr

När jag gick in på musikaffären så tänkte jag "jag har alltid velat lära mig spela gitarr", väl inne i affären så frågar jag expediten om en bra nybörjargitarr.
Hans svar kom blixtsnabbt, Yamaha C40 sa han direkt, en nylonsträngad gitarr som ofta används av skolor och liknande.
Att det är nylonsträngar istället för stålsträngar är bra för nybörjare, det gör mindre ont i fingrarna av nylonsträngar än stålsträngar.

Ljudkvalitet

Ljudkvaliteten på gitarren tycker jag är bra, det går att spela allt från Björn Rosenström till en akustisk version av Come Clarity av In Flames, det är inte gitarren som sätter begränsningarna, det är hur duktig personen som spelar är.

Jag fick ge 1200 kr för gitarren och ytterligare 200 för ett gitarrställ, jag tycker att 1200 för något som är så bra och snyggt som denna gitarr är billigt.

Denna gitarr är något som jag vill rekommendera för någon som vill lära sig spela gitarr eller bara vill ha en billig gitarr.

Den här inlägget har blivit läst 2569 gånger och utvärderats till

• coolmanrambo publicerad 2010-09-08
    Bra skrivet och bra info.

erbjudanden "Yamaha C40"

Produktinformation : Yamaha C40