Väldigt pris värd motorcykel

5  28-07-2009

Fördelar:
Nästan allt .

Nackdelar:
däckena .

tobbe932

Medlem sedan:27-07-2009

Den här recensionen har betygsatts av 3 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget användbar

Jag köpte en Yamaha xt 125 R i början av det här året.

Jag köpte en sån här motorcykel eftersom jag håller på med att ta lätt motorcykel kort.

Motorcykeln är väldigt lätt körd och fungerar bra på både väg och i skog.

Jag är väldigt nöjd med att ha köpt den här motorcykeln.

Jag har bara haft ett problem med motorcykeln och det var ett lätt skit fel. Felet var att det blev klappt där man stoppar in ljud dämparen i röret så den lät lite mer än vad den brukade. Men det var väldigt lätt att laga.

Min motorcykel har inte gått så långt den har bara gått runt 100 mil. Men jag skulle inte byta bort den mot någon annan motorcykel.

Den är väldigt bensin snål den den drar bara 0.2- 0.3 mil litern. Men det är ju en 4-taktare och dom brukar ju inte dra så mycket bensin.

För er som undrar så är topphastigheten 100-110 km. Och den har skapligt ax.

Det går ju att trimma upp den så den går fortare. Men för min del så är 100-110 tillräckligt.

En sak som jag tycker är väldigt bra och användbart är den digitala hastighets mätaren. Bland annat har den klocka, tidtagarur, batteri mätare och så klart varv mätare det finns flera saker på hastighets mätaren som jag inte har förståt vad det är.

Jag är lite missnöjd med en sak och det är däckena. Det är asfalts däck och när det regnar så blir det väldigt halt. Men det kostar inte så mycket att byta.

Jag rekommenderar verkligen den här motorcykeln för jag kunde inte bli mer nöjd än vad jag är.

Kommentarer

Skriv den första kommentaren till den här recensionen!

Den här recensionen av Yamaha Offroad XT 125R har fått betyget:

1. Fluff995