Year Without Rain - Selena Gomez

Year Without Rain - Selena Gomez

Ungdoms Pop - Inspelning:S - 1CD(s) - Label: Hollywood - Distributör:Universal Music - Releasedatum:04/10/2010 - EAN:50087173142

Recension av "Year Without Rain - Selena Gomez"

publicerad 2010-10-09 | Kaityloveorli
Medlem sedan : 2010-03-24
Jag är en 22 årig student som älskar filmer! Majoriteten av mina recensioner kommer därför bestå av filmer :)
Fördelar Bra blandning på låtar som fastnar direkt.
Nackdelar Inte skrivit sina låtar själv.
Originalitet
Texter
Musik

"Selena Gomez - A year without rain"

Om Selena Gomez
Selena Gomez föddes år 1992 i New York och är känd som både skådespelare och sångerska. Hon har medverkat i kända program så som "Hannah montana", "Zack & Codys ljuva hotelliv" och "Sonny with a chance". Men mest känd är hon för sin roll i serien "Magi på Waverly place". Hon har även medverkat i filmer som "Another cinderella story" och "Projekt prinsessa". I den första filmen "Tingeling" kan vi även höra hennes sjunga "Fly to your heart".
Hennes album "A year without rain" är det senaste släppta albumet.

Skivans innehåll:
7. Intuition
8. Spotlight
9. Ghost Of You
10. Sick Of You
11. Live Like There's No Tomorrow

Mina åsikter
Jag älskar det här albumet! Jag köpte det strax efter det förra "Kiss & Tell" och skillnaden är ganska stor! Jag föll för låtarna nästan direkt till skillnad mot förra albumet som krävde lite mer lyssningar innan jag var fast. Dom bästa låtarna på skivan är "A year without rain", "Naturally" och "Rock god". Sen finns det även många andra bra låtar, men dom här fastnar direkt. Låten "A year without rain" var anledningen till att jag ville ha albumet främst. Den är väldigt "catchig" och man älskar texten lika väl som låten.

Selena har en väldigt behaglig sångröst att lyssna till, och hon är lika duktig på att sjunga som på att agera framför kameran. Många anser henne mer som en skådespelare än sångerska, eftersom det är vad hon främst är känd för. Men jag tycker man ska ge henne även en chans och lyssna på hennes bra låtar innan man bedömer henne.

Ett stort plus för det här albumet är blandningen av låtar, förra albumet "Kiss and Tell" hade i princip bara fartfyllda poplåtar. Men det här albumet har mer ballader och lite blandning av rock och pop. Om jag ska vara lite kritisk till det här albumet (vilket är rätt svårt) så skulle jag nog klaga på att Selena inte skrivit låtarna själv. Idag är det många artister som inte skriver sina låtar själva, och dom som gör det får oftast mer beröm och omtycke bland sina fans. Men jag tycker också att man ska försöka se det på ett annat perspektiv. Det finns många bra låtskrivare idag och alla kan inte sjunga eller vill inte stå på scenen. Därför är det bra om det finns artister som dom kan skriva låtar till för att uppfylla deras drömmar.

Sammanfattningsvis skulle jag rekommendera den här skivan till dom som gillar Selena Gomez och för dom som gillar pop/rock musik. Skivan vänder sig kanske lite mer till yngre lyssnare, men det handlar nog mest i slutändan om smaksak.

Den här inlägget har blivit läst 444 gånger och utvärderats till

• nomonym publicerad 2010-11-16
    Jättebra!
  • Mizzyz publicerad 2010-10-11
    Bra skrivet!
  • Yngvelli publicerad 2010-10-10
    bra! snygg textformatering och bra innehåll.

Produktinformation : Year Without Rain - Selena Gomez

EAN: 50087173142