Comviq.se En hemsida för comviqkunder

4  18-07-2012

Fördelar:
Lätt sida att använda, många funktioner och tjänser .

Nackdelar:
Tråkig design

rekobok

Om mig: Nu på senaste tiden har jag börjat skriva lite recensioner och det ska bli många fler. Kul att tjäna...

Medlem sedan:22-11-2010

Den här recensionen har betygsatts av 6 Ciao medlemmar och har fått det sammanvägda betyget exceptionell

Comviq.se

Jag har Comviq som mobiloperatör eftersom jag alltid varit nöjd med dem och de flesta jag känner använder också Comviq. De har bra priser och erbjudanden samt bra täckning.
Nu ska vi fokusera på Comviqs hemsida som jag brukar besöka.

Vad kan man göra på Comviq.se?
Till att börja med måste du vara medlem på hemsidan för att kunna logga in. Annars kan du bara besöka hemsidan för att läsa om erbjudanden och annat utan att vara medlem.

När du är medlem loggar du in med antingen ditt mobilnummer eller epost adress.
*Därefter kommer du till ditt kontoinfo där ser du direkt vad du har för saldo på din telefon, vilken prisplan du använder, hur länge kortet är giltigt och kortstatus osv.
Det är bra att man ser det tydligt när man loggar in så att man har koll på sitt saldo.

*Du kan också klicka i detaljerad saldo då får du information om hur många gratis minuter du har kvar och hur många sms du har på den prisplanen du valt att ladda på. Annars är det olika från person till person beroende på vilken prisplan man använder inom Comviq.

*Du kan skicka gratis sms på hemsidan.
Du får hela 70 gratis sms varje vecka vilket är bra om det skulle vara så att pengarna tar slut nångång eller om du har tappat bort din telefon.

*Du skickar även gratis MMS.
Du skickar 30 stycken gratis MMS varje vecka.
Det är bra om du smidigt vill skicka en bild som ligger på datorn och till någon du känner.

*Du kan aktivera din telefonsvarare som är helt kostnadsfri för alla Comviqkunder.

*Du kan också aktivera dolt dummer som gör att ditt nummer inte kommer synas när du ringer och du kommer inte heller synas i telefonkatalogtjänsterna. Ett bra sätt att slippa säljare och bli uppring.

*Du kan aktiviera betaltjänser på Comviqs hemsida, så att du kan betala för kollektivtrafikresor, perkering och köp i varuautomater.

*Du kan också välja att aktivera autotanka till ditt kontantkort. Så att ditt kontantkort tankas på automatiskt utan att du behöver göra någonting. Ett smidigt sätt att fylla på med pengar på kortet.

*Du kan självklart också fylla på saldot på ditt kontantkort som vanligt på hemsidan.

*Det är lätt att hålla koll på kampanjer som Comviq ofta brukar ha på deras hemsida. Sådant är kul och bra att hålla koll på ibland. Så att du spar lite extra pengar om Comviq kommer med bra erbjudanden, just nu är det en sommarkampanj där du ringer gratis till att mobiloperatörer.

*Det är väldigt lätt att ta kontakt med Comviq om något är fel, det går till och med att chatta med Comviq direkt på hemsidan när du loggar in.
Chatten har öppet mån-fre: kl. 7-20 och lör-sön: kl. 9-15.

*Man kan även hämta internet och MMS inställningar till mobilen direkt på hemsidan.
Det går enkelt att beställa ett nytt comviq kort och det är gratis.
Det finns mycket man kan göra på hemsidan och läsa om.

Design
När man kommer till hemsidan är den mörkblå med Comviqs sommarspecial som syns flitigt just nu på framsidan. De har också Comviqs logga i vänstra hörnet så att man tydligt ser att man har kommit till Comviq.
Det är enkelt att surfa på sidan de har delat upp i olika arkiv längst upp på hemsidan. Akriven består av kontantkort, mobilt bredband, mobiltelefoner, kundservice och mitt konto. Sedan är det bara att klicka i var man nu vill gå in på.
Hemsidan är rätt tråkig i färgerna den är mörkblå med vit text. De skulle absolut kunna göra den lite mer rolig annars är det en lätt sida att använda och navigera sig fram på.

Egna åsiker
Jag är glad att jag har Comviq som mobiloperatör eftersom de har bra service och en lätt hemsida att logga in på. Jag gillar också att den är enkel att använda. Om det är något man undrar över om Comviq så behöver man bara logga in på hemsidan för där hittar man precis allt. Priser, erbjudanden, tanka på saldot, frågor och svar, kontakt osv.
Det är verkligen värt att bli medlem på hemsidan något som jag inte ångrar.
De är inte snåla heller de vill att man ska kunna smsa och mmsa gratis, det gillar jag.
En lätt och smidig hemsida att använda.

svanmagnus

universum777

universum777

18-07-2012 18:22

Bra skrivet!

Läs mer om den här produkten
comviq.se - recension av zeelita Comviq.se
  exceptionell
Den här recensionen av comviq.se har fått betyget:

1. Lhasa
  2. sjubarnsmamma